Citesc pe site-ul Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor din Romania si raman uimit
Sesizările primite de CSA au reprezentat circa 2,0% din daunele achitate de cele trei companii", a mai precizat preşedintele CSA, Constantin Buzoianu. [Oare cand va verifica cineva daca toate cererile de despagubire depuse de asigurati sau pagubiti au dosare deschise, inregistrate si raportate? Se contituire rezerve legale de daune si la dce nivel? n.n.]. 19 octombrie 2011
Nota noastra:
Daca pentru "ONOR" Comisia de Supraveghere a Asigurilor a adunat 5.000 de reclamaţii relevate avem o mare problemă. La prima vedere este o cifra "pur si simplu", dar aceste mii de reclamati insemna oameni (20 persoane care reclama zilnic) asigurati sau pagubiti care reclama probabil mult mai mari sume/ dosar de daune decat media statistica este vreo problema existentiala.
Sa fi asigurat, iar societatea de asigurare nu raspunde la corespondenta, sau pur si simplu nu accepta ca accidentul a fost produs asa cum este declarat esti intr-o conditie inumana.
Acesti asiguratori practica preturi de dumping, ademenesc persoanele sa se asigure iar apoi fac legea lorsi trimit pagubiti la plimbare sau refuza sa le acopere pagubele.
Comisia de Supraveghere a Asigurarilor, in loc sa retraga licenta de functionare a societatilor pana la data rezolvari problemelelor face publicitate afirmand ca cei cu reclamatii multe sunt cu o cota mare de piata. Sa intelegem ca trebuie sa avem incredere in aceste societati!!! O fi reclama? O fi atentionare! Să încercam a crede că masura administrativă de sancţionare pentru numarul mare de reclamatii este reclama?
Situaţia reclamaţiilor soluţionate de CSA în primele nouă luni din 2011
În data de 18 octombrie 2011, Consiliul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor s-a reunit în şedinţă de lucru, unul dintre cele mai importante subiecte pe ordinea de zi fiind situaţia reclamaţiilor şi sesizărilor înregistrate la CSA în primele nouă luni ale anului 2011. S-a constatat că în această perioadă au fost primite şi soluţionate 4.888 de reclamaţii şi sesizări. (deci 5000 cetateni au depus jalbe de nemultumire in noua luni n.n.)
“Deşi reclamaţiile au scăzut cu aproape 15 procente faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, fapt care ne bucură, totuşi aspectele sesizate, în special în ceea ce priveşte asigurarea RCA, rămân o problemă pe care ne-am propus să o rezolvăm inclusiv prin intensificarea verificărilor privind modul de instrumentare şi plată a dosarelor de daună de către societăţi”, precizează Constantin Buzoianu, preşedintele CSA.
“Deşi reclamaţiile au scăzut cu aproape 15 procente faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, fapt care ne bucură, totuşi aspectele sesizate, în special în ceea ce priveşte asigurarea RCA, rămân o problemă pe care ne-am propus să o rezolvăm inclusiv prin intensificarea verificărilor privind modul de instrumentare şi plată a dosarelor de daună de către societăţi”, precizează Constantin Buzoianu, preşedintele CSA.
Cele mai multe reclamaţii înregistrate au fost aferente asigurărilor generale, respectiv de 4.689, adică 95,93% din total. Din acestea, reclamaţiile privind asigurările obligatorii RCA au reprezentat 73,59% fiind în număr de 3.597. În pofida numărului ridicat, reclamaţiile pe RCA reprezintă doar 0,08% din totalul contractele încheiate, respectiv 1,4% din dosarele de daună deschise.
Printre societăţile de asigurare care au înregistrat un număr mai mare de reclamaţii sunt: EUROINS, CARPATICA şi ASTRA. Cele trei societăţi deţin împreună o cotă de 36,9% din totalul pieţei RCA. [Intrebare retorica: De ce mai activeaza si mai au autorizatie, monsher, daca pacalesc oameni?]
[Pentru fapte negative, CSA face si publicitate spunand:] :))
"Cei trei asiguratori au plătit despăgubiri, în primele nouă luni ale acestui an, de aproximativ 450 milioane lei, pentru un număr total de peste 110.000 dosare [rezulta o despagubire medie per dosar de 4.100 lei n.n. ]. Nota noastra:
Daca pentru "ONOR" Comisia de Supraveghere a Asigurilor a adunat 5.000 de reclamaţii relevate avem o mare problemă. La prima vedere este o cifra "pur si simplu", dar aceste mii de reclamati insemna oameni (20 persoane care reclama zilnic) asigurati sau pagubiti care reclama probabil mult mai mari sume/ dosar de daune decat media statistica este vreo problema existentiala.
Sa fi asigurat, iar societatea de asigurare nu raspunde la corespondenta, sau pur si simplu nu accepta ca accidentul a fost produs asa cum este declarat esti intr-o conditie inumana.
Acesti asiguratori practica preturi de dumping, ademenesc persoanele sa se asigure iar apoi fac legea lorsi trimit pagubiti la plimbare sau refuza sa le acopere pagubele.
Comisia de Supraveghere a Asigurarilor, in loc sa retraga licenta de functionare a societatilor pana la data rezolvari problemelelor face publicitate afirmand ca cei cu reclamatii multe sunt cu o cota mare de piata. Sa intelegem ca trebuie sa avem incredere in aceste societati!!! O fi reclama? O fi atentionare! Să încercam a crede că masura administrativă de sancţionare pentru numarul mare de reclamatii este reclama?
Comentarii