Translate by Google

vineri, 24 ianuarie 2014

Ce trebuie să se întâmple se întâmplă și în aer și la transplant!!!

Aparent o știre la Radio România din care rezulta prabușirea unui avion in Munții Apuseni nu crea premizele unei adevarate isterii naționale produsa de specialiștii în știri și de ”senzațional”. Într-o țară normală, se activa o echipă din structurile centrale ale statului Român (potrivit legii se numește celulă de criză și nu trebuie reinventată, așa cum aprecia Victor Ponta) cu responsabilități și ăpiuteri decizionale  (inclusiv SRI, STS, etc.). Această echipă ”multi-disciplinară” trebuia activată la un simplu apel al serviciului ROMATSA - Instituția Națională ce coordonează traficul aerian pe teritoriul României, și/sau la apelul decidenților de la Serviciul 112!!!

Mă gândesc cum Dumnezeu si la ROMATSA au ajuns lipitorii de afișe, care nici măcar după ocuparea funcției nu au luat ABECEDARUL locului să înțeleagă ce vitală este Decizia și acțiunea lor pentru viața celor din aeronave!!!

Un astfel de eveniment, tratat nefericit de autorității trebuia să implice DEMISII în lanț fără o presiune a presei!!! În astfel de momente vedem cât sunt de cretini cei care ajung să coordoneze activității importante in statul Român. Ne mirăm mereu.

Păcat de tragedie și pierderile de vieți omenești, dar nu pot să nu remarc aprecierile distorsionate ale presei. 

1. ”...Avionul vechi de 40 ani...etc.”
Opinez, că aeronava nu avea nimic!!! Este o aeronavă stabilă, cu maniabilitate la orice condiții de zbor și nu prea contează vechimea dacă e corect întreținută și corect exploatată. A zbura prin ceață densă la temperaturi cu minus este o aventură nu un zbor ordonat! Ceața și umezeala formează o crustă de gheață pe tot fuselajul in mod instant. Incărcarea cu gheață pe fuselaj determină o greutate mai mare a avionului și o rezistență la înaintare mult mai mare (frână aerodinamică), iar motoarele nu sunt programate să dezvolte energie suplimentară pentru a menține portanța (Forță care asigură sustentația unui avion în zbor. Nu trebuie să ai 40 de ani de pilotaj in aviație să întelegi condițiile neprielnice numai din date ”meteo”. Sigur că odată ”învelit in pojghiță de gheață” primul impuls al orcărui pilot este de a reduce altitudinea spre a căuta o temperatură exterioară mai mare astfel încât gheața să se desprindă, dar relieful muntos cu brazi și lipsa de tracțiune a determinat catastrofa. Probabil brazii au ajutat la supraviețuirea celorlalți pasageri. La contactul cu brazii, s-au rupt planurile aripilor, componente aerodinamice care au rol și de rezervoare - pline cu benzină la acel moment (din autonomia de 1.200 km avionul a parcurs numai 400 km). 

Argumentele mă fac să gândesc că nu avionul a fost de vină ci eroul. Poate prea multă experiență determină câteodată infruntarea naturii!!! Asta e natura umană căteodată în contradicție cu mediul natural.


2. Procedurile mai puternice decât logica.

Nu înțeleg ce aprobări mai trebuiau și de la cine pentru a activa sistemele informatice destinate exclusiv militarilor si autorității. Nu ma refer la GPS-ul simplu. Se cunoaște ca STS are cel mai performat sistem de telecomunicati isi teledetectie (RO este între primele 5 tări, daca nu chiar primele 3, care au investit in cele mai înalte tehnologii) și totuși autoritățile nu au facut nimic. 
Vreau să precizez faptul ca STS a pus la dispoziția tuturor autorităților locale intrumentele de comunicare, doar ca acestea nu le utilizeaza nici 2-5%. Sunt primari si președinți de Consilii Județene care HABAR NU AU  ce pot utiliza, iar alți mențin conexiuni comerciale prin contracte facute direct cu operatorii de telefonie (operatori, care le-au mai dat câte un telefon inteligent).
Concluzie: STS a pus la dipoziție tehnica, dar autoritățile sunte depășite de folosirea ei.
Acum V Ponta are ocazia să se folosească politic de caz pentru a implanta un om loial ”PSD” la STS (daca liberali acceptă pierd puncte).

3. Tehnica nu poate înlocui resursa umană

Indiferent de rezolvarea cazului, AUTORITĂȚILE trebuie să elaboreze un COD de salvare, sau ma rog să îl perfecționeze. 
In urmă cu ceva ani, 25 septembrie 2007,  a cazut un avion CESNA cu 3 persoane la bord. Prefectul Județului, Anuța HANDOLESCU, își amintește decurs de 3 ore este gasita epava avionului (cu ajutorul ciobanilor din munte ) si din nefericire oamenii sunt morti ! In 26 septembrie -ora 5 dimineata incepe circul. Autoritatea aeronautica Romana are competente-ceilalti trebuie sa pazeasca mortii si epava avionului ! Cautam Proceduri- la ISU, la Jandarmi, la Parchet ,la SRI la DGA-nimeni nu stie nimic , suntem in munti si elicopterele presei centrale survoleaza zona ! Ziaristi de renume national transmit reportaje si eu.....astept Autoritatea Aeronautica , care nu mai vine ! Nu miscati nimic , dar vine ploaia si ANM ne anunta ca in maxim 5 ore nu vom mai putea cobori ! Si atunci constientizezi- ori iei decizii si apoi suporti eventuale consecinte de la Bucuresti- ori astepti si risti totul!
Au trecut aproape 7 ani- accident aviatic cu 7 supravietuitori ! Si ce vad? Prefecti din 4 judete (Cluj,Alba,Hunedoara si Bihor ) care sigur nu au proceduri ,care fiecare este sef pe un judet dar nu se stie judetul in care a cazut avionul ,deci cine ia decizia? Unde este celula operativa a Inspectoratului National pentru Situatii de Urgenta -aici coordonarea trebuie facuta de la Bucuresti ! Unde sunt ministrii de resort-interne, administratie ,sanatate,transporturi? Unde este Victor PONTA-Prim Ministru?”
Constatăm că în 6 ani nu s-a schimbat nimic!!!
Mai mult cei de la ISU nu au auzit de sistemul specializat SALVAMONT (nimeni nu i-a întrebat și nu i-a solicitat). 

Propun: Procedurile ISU, pentru Situații de Urgență, trebuie să includă și pădurarii din ROMÂNIA (fie de la OCOALE SILVICE ale statului sau private). Pădurari, lucrătorii silvici,  sunt singurii care cunosc în detaliu munții și accesul spre locații, sunt din partea locului și știu cum și cu ce trebuie ajuns la eveniment.







4. Afacerea transplantului

Nu înțeleg de ce in ROMÂNIA standardizarea activității de transplant se face prin MONOPOL!!! In cazul transplantului de ficat, smecherii de la București, au avizat un singur medic în toată ROMÂNIA, din București, pentru a preleva ficat de la donatori!!! 
Dacă ai nevoie de un transplant de ficat și vrei să traiești în România, trebuie să fii client/pacient de ELIAS/FUNDENI :(. Mă ÎNTREB specialiștii în medicină din centrele UNIVERSITARE (CJ, IS, BH, TM, MS) ce scolă au facut de nu au primit licența de a preleva ficat. OAre in acest caz nu trebuia să beneficieze de transplant un pacient din Transilvania, Crișana sau Banat? ficatul putea fi adus și cu ”autostopul”. Cred că la mijloc este mai mult decât o ”activitate umanitară” este o treabă cu mulți mulți bani!!! Cum poți să afirmi că medici erau voluntari? Medici trebuiau să fie in iteres de serviciu, cu delegație! Adică, in acest caz, acum era un accident de muncă!!! O altă intrebare la care nu am răspuns: La Oradea să nu fie specialiști care să asiste medicul licențiat in prelevare și trebuia echipa suplimentată?

Citesc pe HOTNEWS, ”Victor Zota, coordonatorul national pentru transplant, a declarat pentru HotNews.ro ca avionul implicat in tragedia aviatica din judetul Cluj apartinea Scolii Superioare de Aviatie. "Noi avem contract cu Scoala Superioara de Aviatie pe baza caruia cred ca de 12 ani facem transport cu ei", a afirmat Zota.” 

De 12 ani sunt salvați numai pacienții care s-au adresat la București? Autorizările și acreditările pentru Cluj, Târgu Mureș, Iași, Timișoara, nu au gasit rezolvare in Ministerul Sănatații!!! 
Pentru victime: Dumnezeu să îi ierte și să îi odihnească, iar pentru responsabili liniște sufletească!!!
 



 

Niciun comentariu: