Treceți la conținutul principal

CFR european cu management romanesc (sa nu spun condus de tembeli)

Asa arata Gara EUROPEANA - ALBA IULIA din ROMANIA. In imaginea alaturata se vede in fata statiei la linia "una" sau "I" un peron "prezindetial" adica un peron amenajat mai inalt la nivelul inaltimii scarii de la vagon.

In acesta seara am fost in gara sa astept un tren. Pe o placa de marmura prinsa in perete scria istoria garii de la 1896, 1918 si .. "Inaugurarea garii Europene Alba Iulia in nov 2006".

Dar surpiza,

- la linia I (peron inalt confort deplin pentru calatori) gareaza trenul personal TEIUS -SIMERIA ce a parcurs 16 km si mai are de parcurs 50 km.

- la linia 2-a gareaza doua vagoane de la ZLATNA - Alba Iulia (30 km)

- la linia 3-a (a TREI-a) se anunta si vine in grafic trenul INTERNATIONAL "BUCURESTI -WIENA" . Trenul vine de la 420 km departare si mai are de parcurs vreo 700km prin doua tari. Trenul este garat la linia a T R E I a.

Calatorii cu pretentii de a circula cu RAPID-ul, se coboara din tren cu bagaje si trag de ele printre linii si peroane pana in fata garii (la statia AUTO si TAXI). Adica ocolesc gardul de protectie pana la marginea garii in dreptul impiegatului de miscare si apoi intra pietonal pe peronul unu pentru acces la piata din fata garii unde sunt parcarea si statiile de transport in comun.

Imagini ce se deruleaza ca si in filmele cu prosti. Intreb impiegatul de miscare (adica "Persoana care organizează şi controlează mişcarea trenurilor într-o gară."):

- De ce nu garati trenul international la linia unu cu peron inalt si acces usor al calatorilor la si din cladirea statiei si de la parcarea si statiile existente in fata garii pentru ca sunt multi oameni batrini si calatori in trafic international cu bagaje mari, iar din trenul garat (teius_simeria) nu a coborit nimeni , nici macar navetisti?

- Asa e graficul, raspunde sec si profesionist omul.

Am vrut sa intreb: Cine va opreste sa faceti o propunere de schimbare a liniei alocate? Dar sunt convins ca orice propunere este un afront pentru mai marii cailor ferate.

Pai mai fratilor, oare un grafic e mai important decat clientii - calatori? Acesti clienti platesc bani buni (adika multi) pentru confortul de a calatori cu un tren rapid. Sunt multi calatori dat fiind importanta rutei, iar CFR ul le ofera sansa de a cobori din tren pe un peron normal incomod prin diferenta de nivel (jos ca nivel). Dupa ce ajung pe peronul de la linia 3, calatori sunt obligati sa coboare prin pasajul subteran (mizerabil) dupa care sa iasa la lumina in fata garii urcand cu bagajele pe scarile infecte ale pasajului. Daca nu folosesc pasajul subteran pot sa treaca peste linii cu implicatiile de siguranta si disconfort existente.

Peisajul serii sau studiul de caz: In acesta seara o femeie la vreo 60 ani, tragea de un bagaj pe role insotita de fica sa. Rolele bagajului se blocau frecvent prin denivelarile din caldarimul peronului. Efortul mare a fost la traversarea terana peste linile de cale ferata numerotate cu doi, apoi unu. In acest timp fiica acesteia avea de carat doua bagaje imense de mana, fara role. Alti 15 pasageri la ora tirzie, ora 23, ce sosoeau de la capitala Romaniei, BUCURESTI, chiar nu mai contau.

Disconfortul calatorilor este datorat numai faptului ca exista un grafic de tranzit a trenului prin gara editat in anii '70 cand ma jucam eu in spatele gradinii - la liniile ferate. Este adevarat ca liniile 3 si 4 sunt linii curente (principale) adica trenul nu mai este nevoit sa treaca peste macazurile (ace) de la linia 3 spre linia 1 la oprire si invers la plecare, dar Trenul e un ansamblu mecanic rulant pe cand toti calatorii sunt OAMENI si trebuie respectati si ajutati. Cate asemenea gari nu au acesta problema care in fond nu ar trebui sa fie o problema. Prin aceste gari ca si prin Gara ALBA IULIA, trec maximum 10 perechi de trenuri de clasa Rapid si Accelerat. Domnilor impiegati onorati calatorii acestor trenuri si ii asteptati la LINIA 1.

Concluzii: Ce trebuie sa schimbam? Mentalitati? (cum? cand?) Management? (asta il tot schimbam dupa '90, dar politic, din pacate) ...

De ce e stramb tabloul garii? nene iancule ...

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Apa Riurilor - Serviciul de salubritate al romanilor

De fiecare data cand cresc corele riurilor se curata si albiile acestora pline de gunoaie ca efect al necivilizarii. Toata lumea arunca ce ii prisoseste fie ca merge la "iarba verde" fie ca locuieste in zone rurale si administratia nu a binevoit sa organizeze salubrizarea localitatilor. Apa din ploi si zapezi ne prezinta de fiecare data dimensiunea lipsei de civilizare a conationalilor. Asa ceva in tarile Europei sau chiar  in MONGOLIA nu se concepe.

GHID simplu pentru depunerea cereri unice de plată la APIA (util persoanelor care au teren agricol, animale, producatori, ..) pe 2015

Așa cum am povestit î n articolul cu pățania rudelor mele în raport cu APIA 2015 , m-am hotărât să denunț specializarea mea, AD-HOC,  în domeniu pentru a fi folositoare și altor persoane care au de depus cererea unică de plată la APIA pentru subveții la terenuri agricole, animale sau produse.  A se reține: Voi cei care citiți, din întâmplare, sau nu,  ca utilizatori de computere (copii, nepoți, frați, surori, afini ai acestora) îi puteți  ajuta!   PUTEȚI AJUTA BUNICII, PĂRINȚII ȘI ALTE RUDE CHIAR DIN ORAȘELE UNDE STUDIAȚI, LUCRAȚI pentru a depune documentașia la APIA!!! GHID (de amator) pentru fermierii care solicită subvenție de la APIA  PAS cu PAS (nu ca a președintelui) Pasul 1. Mergi la primăria unde sunt terenurile ce le utilizezi sau le deții și soliciți o Adeverință din care rezultă terenurile (parcelele) care sunt în proprietate sau utilizate. Dacă nu esti proprietar si utilizezi terenul altcuiva trebuie să faci un contract de ARENDĂ sau COMODAT. VEzi documente Pas

La Oarba de Mureş a existat un erou colectiv: oştirea română

Recent am trecut prin Oarba de Mures, un loc cu rezonanta in istoria poporului roman, citam din cuvantul la dezbaterea parlamentara a deputatului Lădariu Lazăr " Ardealul şi-a aşteptat fraţii cu inima la trecători, cu nădejde în izbânda visată, dorinţa de eliberare a Ardealului era să fie sprijinită, ca dovadă a unităţii de neam, de Divizia a IX-a de Infanterie Constanţa a generalului Costin Ionaşcu, celebra Divizie Mărăşeşti care s-a acoperit de glorie în Moldova în anii Primului Război Mondial. Ajunşi la capul de pod Cipău - Ogra - Iernut au întîlnit iadul pe pămînt: forţarea Mureşului, lupta pentru fiecare metru de teren sub văzduhul care fierbea avea un singur ţel – cucerirea blestematei Cote 495, aşezarea steagului victorios pe o poziţie inespugnabilă. Sub singurul îndemn "Înainte, val după val!", au căzut în acea toamnă a anului 1944 peste 11 000 de ostaşi. Pentru scoaterea din nemeritata uitare a celor care au dat ţării ca supremă jertfă tot ce aveau mai