Treceți la conținutul principal

ZBOR de asupra unui CUIB de cuci

sau - despre Ministerul TRANSPORTURILOR, TAROM si banul public - subtitlu Unii isi amintesc despre provenienta semnatica a titlului acestui articol. Articolul, insa, se va referi la cu totul o alta problema. Dumnezeu a dat sansa pasagerilor (117 la numar) din cursa TAROM care s-a finalizat la decolare cu aterizare pe maidanul Aeroportului International OTOPENI. Acum suntem in euforia comunicatelor de presa cum ca e OK stimati romani!!! Aeronava, BOIENG, a fost asigurata la 10 milioane de EURO si societatea de asigurare ASTRA in asentimentul reasiguratorilor isi va onora obligatiile si va platii cele 10 milioane de EURO. (punct) Si? ATAT? Daca e numai atat suntem dezinformati in privinta pagubelor! Ca simplu cetatean, DOAR, as vrea sa stiu daca plateste cineva PROFITUL pierdut de o companie de STAT - TAROM - (deci si a mea) din neglijenta unor salariati, de la data nefericitului eveniment si pana la data intrarii in functiune noua aeronava ce trebuie achizitionata (de fapt corect este data punerii in serviciu ca in functiune poate este vitoarea aeronava) . Daca se achizitioneaza una noua, lipsa de folosinta este de vreo 3 ani? Deci aeronava functiona si ea nu mai produce profit companiei. Guvernul ROMANIEI prin Ministerul TRASPORTURILOR are incheiata o asigurare de pierdere a profitului in cazul producerii unui risc incert si neprevazut denumita generic Business Interuption Insurance ? (de exemplu). O, a doua intrebare se impune. Cine plateste diferenta intre indemnizatia de despagubire din asigurare si costul unei noi aeronave? Reparatia este cu mult mai scumpa si ineficienta economic, iar una noua coste de trei ori mai mult decat este despagubita de societatea de asigurare, probabil? Daca ministeriabili ne pot comunica un raspuns afirmativ, trebuie felicitati si ii VOTEZ. CRED INSA ca evenimentul nefericit va avea si efecte financiare nedorite la bugetul de stat care trebuie sa suporte toate pierderile ce sunt si care vor urma. Pierderile puteau fi contracarate prin contract ferm de asigurare, profesionist facut. Aeroportul OTOPENI are asigurare de raspunde civila profesionala? Asta in situatia in care ancheta confirma vina salariatilor de la AEROPORT. Este clar ca acesta trebuie sa suporte pagubele, daca se confirma vinovatia salariatilor din TURN, chiar daca pana la rezultatele anchetei societatea de asigurare care a asigurat CASCO aeronava plateste si confirma plata prin comunicate de presa comerciale. Dupa plata se efectueaza procedura de regres de la vinovat, probabil. O companie care se respecta si e bine menegiuita, adika condusa, se asigura atat pentru bunuri si active proprii cat si pentru raspundere civila (delictuala si profesionala). Asta in alte parti. La noi......... ( La noi sunt codri verzi de brazi si campuri de matase... ). Concluzie. Dvs. nu sunteti curiosi? sau ...oase? Cine plateste? ...........

Comentarii

Anonim a spus…
comentariile la cele scrise pot fi reduse la un simplu: nu tot la tarom a fost un casier care a plecat cu banii firmei in lume, parintii au depus prejudiciul parca si...nimic nu s-a mai intamplat ?! A FOST IERTAT, nu i s-a deschis dosar penal, compania nu a depus plangere, toate bune si frumoase. AS RECOMANDA INSA a fi citit acest articol, obiectiv din Gardianul http://www.gardianul.ro/2008/01/08/economie-c1/pozitia_companiilor_uti_si_gemmo_fata_de_raportul_preliminar_din_data_de_31_decembrie_2007_al_comisiei_de_ancheta_desemnate_de_ministerul_transporturi-s106986.html
ce asigurare, ce raspundere, si ce daca totul e pe banii nostri, ai contribuabililor ?! cand a disparut acel casier sau ce o fi fost, cu banii, cazul a fost intens mediatizat si... ce s-a intamplat ?! NIMIC !!! La nosi sunt codri verzi de brad...
Anonim a spus…
Mica înţelegere între părţi a făcut ca un eveniment aviatic nefericit, petrecut cu mai bine de o lună înaintea celui de la 30 decembrie 2007, dar la fel de grav şi foarte asemănător, să nu fie raportat oficial.Surse din aviaţia civilă au dezvăluit pentru Jurnalul Naţional că la data de 22 decembrie 2007, în urma unei situaţii similare, când turnul de control ar fi uitat de aprobările date, un autobuz al companiei de handling Globe Ground a degajat de urgenţă, în ultimul moment, pe câmp şi a fost nevoie de două tractoare ca să reuşească să-l scoată din nămol.
ce sa mai vorbim de asigurarea de raspundere civila profesionala, de asigurare de pierdere a profitului cand... avem de-a face cu oameni "extrem de bine pregatiti" ?! e interesant articolul din Jurnalul National http://www.jurnalul.ro/articole/113630/dosarele-x-din-turnul-de-control
Anonim a spus…
CONCLUZIA anchetei: Tragedia personala a unui controlor de trafic, la originea accidentului de la Otopeni. de asemeni, comisia de ancheta a sesizat managementul defectuos al resurselor umane la Turnul de Control Otopeni, care a condus la un numar insuficient de controlori prezenti in tura, precum si absenta supervizorului de echipa in sala operationala la ora producerii accidentului. PUNCT ! management defectuos al resurselor umane, probabil lipsa unei asigurari de raspundere civila profesonala, etc, etc...

http://www.gardianul.ro/2008/02/09/dezvaluiri-c11/ancheta_finalizata_tragedia_personala_a_unui_controlor_de_trafic_la_originea_accidentului_de_la_otopeni-s108863.html
Anonim a spus…
revin cu noi stiri privind accidentul de la otopeni :)

Parchetul scoate la lumina aspecte inedite si totodata ingrijoratoare despre accidentul de la sfarsitul anului trecut de pe Aeroportul «Henri Coanda» Bucuresti, in care o aeronava Boeing 737-300 a companiei TAROM a fost complet distrusa in urma impactului cu un autovehicul uitat pe pista. Potrivit avocatei Mariana Stefan, aparatorul pasagerilor in procesul intentat TAROM, accidentul ar fi putut provoca moartea celor peste 120 de pasageri si membri ai echipajului aflati la bord, dar nu din cauza ciocnirii cu vehiculul de pe pista, ci a unor probleme tehnice ale aparatului de zbor, depistate dupa impact.

pentru intreg articolul, click aici :)

http://www.gardianul.ro/2008/07/07/economie-c1/avionul_distrus_in_30_decembrie_2007_defect_inainte_de_impact-s116796.html

Postări populare de pe acest blog

Apa Riurilor - Serviciul de salubritate al romanilor

De fiecare data cand cresc corele riurilor se curata si albiile acestora pline de gunoaie ca efect al necivilizarii. Toata lumea arunca ce ii prisoseste fie ca merge la "iarba verde" fie ca locuieste in zone rurale si administratia nu a binevoit sa organizeze salubrizarea localitatilor. Apa din ploi si zapezi ne prezinta de fiecare data dimensiunea lipsei de civilizare a conationalilor. Asa ceva in tarile Europei sau chiar  in MONGOLIA nu se concepe.

GHID simplu pentru depunerea cereri unice de plată la APIA (util persoanelor care au teren agricol, animale, producatori, ..) pe 2015

Așa cum am povestit î n articolul cu pățania rudelor mele în raport cu APIA 2015 , m-am hotărât să denunț specializarea mea, AD-HOC,  în domeniu pentru a fi folositoare și altor persoane care au de depus cererea unică de plată la APIA pentru subveții la terenuri agricole, animale sau produse.  A se reține: Voi cei care citiți, din întâmplare, sau nu,  ca utilizatori de computere (copii, nepoți, frați, surori, afini ai acestora) îi puteți  ajuta!   PUTEȚI AJUTA BUNICII, PĂRINȚII ȘI ALTE RUDE CHIAR DIN ORAȘELE UNDE STUDIAȚI, LUCRAȚI pentru a depune documentașia la APIA!!! GHID (de amator) pentru fermierii care solicită subvenție de la APIA  PAS cu PAS (nu ca a președintelui) Pasul 1. Mergi la primăria unde sunt terenurile ce le utilizezi sau le deții și soliciți o Adeverință din care rezultă terenurile (parcelele) care sunt în proprietate sau utilizate. Dacă nu esti proprietar si utilizezi terenul altcuiva trebuie să faci un contract de ARENDĂ sau COMODAT. VEzi documente Pas

La Oarba de Mureş a existat un erou colectiv: oştirea română

Recent am trecut prin Oarba de Mures, un loc cu rezonanta in istoria poporului roman, citam din cuvantul la dezbaterea parlamentara a deputatului Lădariu Lazăr " Ardealul şi-a aşteptat fraţii cu inima la trecători, cu nădejde în izbânda visată, dorinţa de eliberare a Ardealului era să fie sprijinită, ca dovadă a unităţii de neam, de Divizia a IX-a de Infanterie Constanţa a generalului Costin Ionaşcu, celebra Divizie Mărăşeşti care s-a acoperit de glorie în Moldova în anii Primului Război Mondial. Ajunşi la capul de pod Cipău - Ogra - Iernut au întîlnit iadul pe pămînt: forţarea Mureşului, lupta pentru fiecare metru de teren sub văzduhul care fierbea avea un singur ţel – cucerirea blestematei Cote 495, aşezarea steagului victorios pe o poziţie inespugnabilă. Sub singurul îndemn "Înainte, val după val!", au căzut în acea toamnă a anului 1944 peste 11 000 de ostaşi. Pentru scoaterea din nemeritata uitare a celor care au dat ţării ca supremă jertfă tot ce aveau mai