sau - despre Ministerul TRANSPORTURILOR, TAROM si banul public - subtitlu
Unii isi amintesc despre provenienta semnatica a titlului acestui articol. Articolul, insa, se va referi la cu totul o alta problema. Dumnezeu a dat sansa pasagerilor (117 la numar) din cursa TAROM care s-a finalizat la decolare cu aterizare pe maidanul Aeroportului International OTOPENI.
Acum suntem in euforia comunicatelor de presa cum ca e OK stimati romani!!! Aeronava, BOIENG, a fost asigurata la 10 milioane de EURO si societatea de asigurare ASTRA in asentimentul reasiguratorilor isi va onora obligatiile si va platii cele 10 milioane de EURO. (punct) Si? ATAT? Daca e numai atat suntem dezinformati in privinta pagubelor!
Ca simplu cetatean, DOAR, as vrea sa stiu daca plateste cineva PROFITUL pierdut de o companie de STAT - TAROM - (deci si a mea) din neglijenta unor salariati, de la data nefericitului eveniment si pana la data intrarii in functiune noua aeronava ce trebuie achizitionata (de fapt corect este data punerii in serviciu ca in functiune poate este vitoarea aeronava) . Daca se achizitioneaza una noua, lipsa de folosinta este de vreo 3 ani? Deci aeronava functiona si ea nu mai produce profit companiei. Guvernul ROMANIEI prin Ministerul TRASPORTURILOR are incheiata o asigurare de pierdere a profitului in cazul producerii unui risc incert si neprevazut denumita generic Business Interuption Insurance ? (de exemplu).
O, a doua intrebare se impune. Cine plateste diferenta intre indemnizatia de despagubire din asigurare si costul unei noi aeronave? Reparatia este cu mult mai scumpa si ineficienta economic, iar una noua coste de trei ori mai mult decat este despagubita de societatea de asigurare, probabil?
Daca ministeriabili ne pot comunica un raspuns afirmativ, trebuie felicitati si ii VOTEZ.
CRED INSA ca evenimentul nefericit va avea si efecte financiare nedorite la bugetul de stat care trebuie sa suporte toate pierderile ce sunt si care vor urma. Pierderile puteau fi contracarate prin contract ferm de asigurare, profesionist facut.
Aeroportul OTOPENI are asigurare de raspunde civila profesionala? Asta in situatia in care ancheta confirma vina salariatilor de la AEROPORT. Este clar ca acesta trebuie sa suporte pagubele, daca se confirma vinovatia salariatilor din TURN, chiar daca pana la rezultatele anchetei societatea de asigurare care a asigurat CASCO aeronava plateste si confirma plata prin comunicate de presa comerciale. Dupa plata se efectueaza procedura de regres de la vinovat, probabil.
O companie care se respecta si e bine menegiuita, adika condusa, se asigura atat pentru bunuri si active proprii cat si pentru raspundere civila (delictuala si profesionala). Asta in alte parti. La noi......... ( La noi sunt codri verzi de brazi si campuri de matase... ).
Concluzie.
Dvs. nu sunteti curiosi? sau ...oase?
Cine plateste? ...........
De fiecare data cand cresc corele riurilor se curata si albiile acestora pline de gunoaie ca efect al necivilizarii. Toata lumea arunca ce ii prisoseste fie ca merge la "iarba verde" fie ca locuieste in zone rurale si administratia nu a binevoit sa organizeze salubrizarea localitatilor. Apa din ploi si zapezi ne prezinta de fiecare data dimensiunea lipsei de civilizare a conationalilor. Asa ceva in tarile Europei sau chiar in MONGOLIA nu se concepe.
Comentarii
ce asigurare, ce raspundere, si ce daca totul e pe banii nostri, ai contribuabililor ?! cand a disparut acel casier sau ce o fi fost, cu banii, cazul a fost intens mediatizat si... ce s-a intamplat ?! NIMIC !!! La nosi sunt codri verzi de brad...
ce sa mai vorbim de asigurarea de raspundere civila profesionala, de asigurare de pierdere a profitului cand... avem de-a face cu oameni "extrem de bine pregatiti" ?! e interesant articolul din Jurnalul National http://www.jurnalul.ro/articole/113630/dosarele-x-din-turnul-de-control
http://www.gardianul.ro/2008/02/09/dezvaluiri-c11/ancheta_finalizata_tragedia_personala_a_unui_controlor_de_trafic_la_originea_accidentului_de_la_otopeni-s108863.html
Parchetul scoate la lumina aspecte inedite si totodata ingrijoratoare despre accidentul de la sfarsitul anului trecut de pe Aeroportul «Henri Coanda» Bucuresti, in care o aeronava Boeing 737-300 a companiei TAROM a fost complet distrusa in urma impactului cu un autovehicul uitat pe pista. Potrivit avocatei Mariana Stefan, aparatorul pasagerilor in procesul intentat TAROM, accidentul ar fi putut provoca moartea celor peste 120 de pasageri si membri ai echipajului aflati la bord, dar nu din cauza ciocnirii cu vehiculul de pe pista, ci a unor probleme tehnice ale aparatului de zbor, depistate dupa impact.
pentru intreg articolul, click aici :)
http://www.gardianul.ro/2008/07/07/economie-c1/avionul_distrus_in_30_decembrie_2007_defect_inainte_de_impact-s116796.html